kritiky

… byli jsme svědky úžasného výkonu všech hráčů se sólistkou v čele. Do provedení, jež nemělo chybičku, dali ze sebe to nejlepší. Komorní sestavu ještě čekalo závěrečné Clarinettino, tedy Concertino pro klarinet a smyčce Ondřeje Kukala, v němž opět zazářila především Ludmila Peterková.
… dojem z poslechu byl fascinující. Přidaný Let čmeláka od Nikolaje Rimského-Korsakova tak už mohl vyvolat jen dlouhotrvající ovace vestoje.

(Deník Pardubicka, 19. 2. 2013)


CD Clarinet quintets

Hovořit či dokonce analyzovat výkon zúčastněných umělců by bylo nošením dříví do lesa. Zaujmou nás svým nasazením, zvukovou kulturou a především zvukovou kompaktností už v prvních taktech Mozarta. Nespornou devízou je užití dnes stále populárnějšího basetového klarinetu v Mozartově kvintetu, instrumentu se zajímavou historií… CD je výborně vybavené i ostatními nezbytnými náležitostmi. Ludmila Peterková už nejednou osvědčila své vynikající schopnosti mediální a napsala čtivý text, který zaujme nejen laiky, ale počte si v nich i zkušený posluchač.

(Harmonie, 2/2012)


Mistrovská lekce dvou klarinetistek

Výjimečný večer zažilo pražské Rudolfinum. Na jendom pódiu se sešly dvě „Miss klarinet“: Ludmila Peterková a Sharon Kam. Doufejme, že koncert v rámci Pražského jara nebyl poslední příležitostí slyšet Ludmilu Peterkovou a izraelskou hráčku Sharon Kam společně. Dokázaly totiž, že se takřka při identické tónové kvalitě a virtuózitě navzájem také úžasně doplňují. Dvojkoncert F.V.Kramáře je nástrojově vděčné, melodicky bohaté a vtipné dílo. Posluchači si mohli vychutnat skvělou synchronizaci, kterou hráčky neopustily ani v nejnáročnějších staccatových bězích.

(Dita Hradecká, Lidové noviny 21. 5. 2003)


Peterková exceluje v recitálu pro klarinet

Ludmila Peterková touto nahrávkou dokázala, že může směle konkurovat Němce Sabině Meyerové – obě jsou vynikajícími klarinetistkami, disponují brilantní technikou, širokou paletou tónů a jiskřivou energií, kterou dokáží uplatnit ve všem, co hrají, stejně jako schopnost romanticky vroucného podání takových děl, jakými je i Bruchův Dvojkoncert. Peterkové pomáhá silný a soudržný doprovod Jiřího Bělohlávka a Pražské komorní filharmonie, která se zde představuje jako orchestr rovnocenný České filharmonii. K Peterkové se tu přidává další skvělý český umělec, již oceněný violista Alexander Besa, silný a pravdivý ve svém projevu, a jejich společné hudební utkání je jen umocněno autenticitou nahrávky. Ve dvou Mendelssohnových koncertních kusech je souhra Peterkové a jejího kultivovaného partnera, Nikolase Baldeyrou, hrajícího na basetový roh, veskrze velmi půvabná. Jejich nástroje chvíli splývají, jindy se odrážejí jeden od druhého.
Peterkové přesné vykreslení rytmu je zdůrazněno právě tak, aby hudbu povznášelo, a je mistrně provedeno jak v obou Mendelssohnových kusech, tak ve dvou sadách Rossiniho variací. Vrchol do této veselé hudby vnáší Peterková absolutně čistě, bez nejmenších technických problémů. V mazurkové pasáži Rossiniho variací v C (skladba č. 6, 1´52″) frázuje tak kouzelně, že téměř nutí posluchače k veselému, hlasitému smíchu.

(Edward Greenfield, 3/2002 Gramophone, Recenze CD nahrávky skladeb Brucha, Rossiniho, Mendelssohna)